Játékok

Agymester (Mastermind)

Játékszabály
A játék lényege, hogy a gép által elrejtett 4 golyó színét és ezek sorrendjét kitaláljuk. Minden egyes tippünk után a gép fekete és/vagy fehér "tüskékkel" válaszol. A fehér tüske jelentése: egy golyó színét eltaláltuk (de a helyét nem), a fekete tüske jelentése: egy golyó színét és helyét is eltaláltuk. Azt, hogy melyik golyóra vonatkoznak az egyes tüskék azt nem árulja el a gép, ezt nekünk kell kitalálnunk az egyes tippekre adott válaszokból.

Játék indítása
1. változat vagy 2. változat

Amőba

Játékszabály
A játékot két játékos játsza négyzetrácsos hálón. A játékosok felváltva rajzolnak egy-egy jelet a háló mezőire. A játék célja, hogy a játékos a saját jeléből ötöt helyezzen egymás mellé bármilyen irányban (vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan) illetve, hogy ebben megakadályozza az ellenfelét. Az a játékos nyer, akinek hamarabb sikerül öt jelet egymás mellé tennie. A játék döntetlen, ha a tábla megtelik és egyik játékosnak sincs ötös sora.

Játék indítása
1. változat vagy 2. változat

Dáma (hagyományos)

Játékszabály
Megtekintem

Játék indítása
1. változat vagy 2. változat

Dáma (kínai)

Játékszabály
Minden bábút el kell tűntetnünk a játéktérről úgy, hogy átugorjuk egymást egy lépésben függőlegesen vagy vízszintesen.

Játék indítása
1. változat vagy 2. változat vagy 3. változat

Dominó

Játékszabály
Minden játékos kiválaszt találomra hét dominót, ha esetleg maradnak darabok, azok alkotják a talont. Az első játékos kitesz egy dominót az asztalra pontokkal felfelé, azután a többi játékos egymásután letehet a sor bármelyik végére egy-egy újabb dominót, feltéve, hogy az érintkező lapok szomszédos oldalán azonos számú pont található. Ha a játékos nem tud a sorhoz csatolni egy újabb elemet a birtokában lévő dominókból, akkor a talonból kell választania egy új darabot magának. Az a játékos nyer, aki elsőként tudja lerakni az összes dominóját. Ellenfelei megmaradó pontjainak összegével (a maradék lapocskák összesített pontjaival) azonos számú pontot kap.

Játék indítása
Mehet!

Hexxagon

Játékszabály
Cél a tábla nagyobb részét elfoglalni. Lépni kétféleképpen lehet. Bármely figura léphet egy mezőt, ez esetben a figura "osztódik", vagyis az új helyen is megjelenik és a régin is ott marad. Vagy pedig ugorhat bármely mezőre, amely két mezőnyi távolságban van a kiindulási mezőjétől, de ez esetben a kiinduló mezőről eltűnik a figura. Az ugrást nem akadályozhatja semmilyen közbül álló figura. Mindkét fajta lépést követően azok az ellenséges bábuk, amik a lépés célmezőjével szomszédos mezőkön állnak, átváltoznak a lépő játékos bábuivá. Aki nem tud lépni, passzol.

Játék indítása
Mehet!

Color Burst

Játék indítása
Mehet!

OX (Tic Tac Toe)

Játékszabály
Lényegében egy 3x3-as amőbáról van szó fix méretű pályán. Az nyer akinek előbb gyűlik ki 3 jele vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan.

Játék indítása
Mehet!

Planarity

Játékszabály
A megadott sokszöget kell úgy alakítanunk, hogy az oldalai ne metszék egymást. Ezt az egérrel tudjuk megtenni azáltal, hogy a csúcsait arrébb helyezzük.

Játék indítása
Mehet!

Reversi (Othello)

Játékszabály
A játékosok felváltva tesznek le újabb korongokat. A cél az, hogy a játék végére minél több korongunk legyen a táblán. Minden lépésben ütni kell. Ha egy állásban nincs olyan lépés, amellyel ollóba foghatnánk legalább egy ellenséges korongot, akkor újra az ellenfél lép.

Játék indítása
Mehet!

Rubik-kocka

Játékszabály
Megtekintem

Játék indítása
Mehet!

Sakk

Játékszabály
Megtekintem

Játék indítása
1. változat vagy 2. változat vagy 3. változat

Sudoku

Játékszabály
A 9x9-es tábla összes sorába és oszlopába írd be a számokat 1-9-ig úgy, hogy minden szám csak egyszer szerepelhet soronként vagy oszloponként. A nagy négyzetrács további 3x3-as négyzeteiben is csak egyszer szerepelhet egy szám.

Játék indítása
1. változat vagy 2. változat vagy 3. változat vagy 4. változat vagy 5. változat vagy 6. változat

Torpedó

Játékszabály
A játékban a két játékos egy-egy hadiflotta parancsnoka, céljuk az ellenfél flottájának elsüllyesztése. Az első teendő a flotta elhelyezése a 10x10-es táblán. A hajók felrakása sorrendben történik, a legnagyobb hajóval kezdve. A játék során az ellenfél területére adhatnak le felváltva lövéseket a játékosok. Ha a lövés talált, akkor pirossal jelöli a mezőt. Ez azt jelzi, hogy egy ellenséges hajó egy darabja az adott mezőn van. Ilyenkor érdemes a szomszédos mezőket is végiglőni, hogy a fennmaradó darabokat is eltaláljuk. A játék nyertese az, aki előbb lövi ki az ellenfél összes hajóját.

Játék indítása
Mehet!

Szabó Gergő webfejlesztő
0