MERJ GONDOLKODNI!
Kezdőlap » Logikai játékok

Logikai játékok


Agymester (Mastermind)

Játékszabály:   A játék lényege, hogy a gép által elrejtett 4 golyó színét és ezek sorrendjét kitaláljuk. Minden egyes tippünk után a gép fekete és/vagy fehér "tüskékkel" válaszol. A fehér tüske jelentése: egy golyó színét eltaláltuk (de a helyét nem), a fekete tüske jelentése: egy golyó színét és helyét is eltaláltuk. Azt, hogy melyik golyóra vonatkoznak az egyes tüskék azt nem árulja el a gép, ezt nekünk kell kitalálnunk az egyes tippekre adott válaszokból.
Játék indítása:   1. VÁLTOZAT vagy 2. VÁLTOZAT

Aknakereső

Játékszabály:   Az aknamező négyzeteire kattintva megtekintheted, hogy hány akna van a mező szomszédságában. A játék addig tart, amíg az összes szabad területet felderíted vagy aknára nem lépsz. Piros zászlóval megjelölheted azokat a mezőket, amik alatt akna van.
Játék indítása:   1. VÁLTOZAT vagy 2. VÁLTOZAT

Amőba

Játékszabály: A játékot két játékos játsza négyzetrácsos hálón. A játékosok felváltva rajzolnak egy-egy jelet a háló mezőire. A játék célja, hogy a játékos a saját jeléből ötöt helyezzen egymás mellé bármilyen irányban (vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan) illetve, hogy ebben megakadályozza az ellenfelét. Az a játékos nyer, akinek hamarabb sikerül öt jelet egymás mellé tennie. A játék döntetlen, ha a tábla megtelik és egyik játékosnak sincs ötös sora.
Játék indítása:   1. VÁLTOZAT vagy 2. VÁLTOZAT

Color Burst

Játék indítása:   MEHET!

Dáma (hagyományos)

Játékszabály:   Megtekintem
Játék indítása:   1. VÁLTOZAT vagy 2. VÁLTOZAT

Dáma (kínai)

Játékszabály:   Minden bábút el kell tűntetnünk a játéktérről úgy, hogy átugorjuk egymást egy lépésben függőlegesen vagy vízszintesen.
Játék indítása:   1. VÁLTOZAT vagy 2. VÁLTOZAT vagy 3. VÁLTOZAT

Dominó

Játékszabály:   Minden játékos kiválaszt találomra hét dominót, ha esetleg maradnak darabok, azok alkotják a talont. Az első játékos kitesz egy dominót az asztalra pontokkal felfelé, azután a többi játékos egymásután letehet a sor bármelyik végére egy-egy újabb dominót, feltéve, hogy az érintkező lapok szomszédos oldalán azonos számú pont található. Ha a játékos nem tud a sorhoz csatolni egy újabb elemet a birtokában lévő dominókból, akkor a talonból kell választania egy új darabot magának. Az a játékos nyer, aki elsőként tudja lerakni az összes dominóját. Ellenfelei megmaradó pontjainak összegével (a maradék lapocskák összesített pontjaival) azonos számú pontot kap.
Játék indítása:   MEHET!

Hexxagon

Játékszabály:   Cél a tábla nagyobb részét elfoglalni. Lépni kétféleképpen lehet. Bármely figura léphet egy mezőt, ez esetben a figura "osztódik", vagyis az új helyen is megjelenik és a régin is ott marad. Vagy pedig ugorhat bármely mezőre, amely két mezőnyi távolságban van a kiindulási mezőjétől, de ez esetben a kiinduló mezőről eltűnik a figura. Az ugrást nem akadályozhatja semmilyen közbül álló figura. Mindkét fajta lépést követően azok az ellenséges bábuk, amik a lépés célmezőjével szomszédos mezőkön állnak, átváltoznak a lépő játékos bábuivá. Aki nem tud lépni, passzol.
Játék indítása:   MEHET!

OX (Tic Tac Toe)

Játékszabály:   Lényegében egy 3x3-as amőbáról van szó fix méretű pályán. Az nyer akinek előbb gyűlik ki 3 jele vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan.
Játék indítása:   Feladvány megtekintése

Planarity

Játékszabály:   A megadott sokszöget kell úgy alakítanunk, hogy az oldalai ne metszék egymást. Ezt az egérrel tudjuk megtenni azáltal, hogy a csúcsait arrébb helyezzük.
Játék indítása:   MEHET!

Reversi (Othello)

Játékszabály:   A játékosok felváltva tesznek le újabb korongokat. A cél az, hogy a játék végére minél több korongunk legyen a táblán. Minden lépésben ütni kell. Ha egy állásban nincs olyan lépés, amellyel ollóba foghatnánk legalább egy ellenséges korongot, akkor újra az ellenfél lép.
Játék indítása:   MEHET!

Rubik-kocka

Játékszabály:   Megtekintem     |     Játék indítása:   MEHET!

Sakk

Játékszabály:   Megtekintem
Játék indítása:   1. VÁLTOZAT vagy 2. VÁLTOZAT vagy 3. VÁLTOZAT

Sudoku

Játékszabály: A 9x9-es tábla összes sorába és oszlopába írd be a számokat 1-9-ig úgy, hogy minden szám csak egyszer szerepelhet soronként vagy oszloponként. A nagy négyzetrács további 3x3-as négyzeteiben is csak egyszer szerepelhet egy szám.
Játék indítása:   1. VÁLTOZAT vagy 2. VÁLTOZAT vagy 3. VÁLTOZAT
                        4. VÁLTOZAT vagy 5. VÁLTOZAT vagy 6. VÁLTOZAT

Torpedó

Játékszabály:   A játékban a két játékos egy-egy hadiflotta parancsnoka, céljuk az ellenfél flottájának elsüllyesztése. Az első teendő a flotta elhelyezése a 10x10-es táblán. A hajók felrakása sorrendben történik, a legnagyobb hajóval kezdve. A játék során az ellenfél területére adhatnak le felváltva lövéseket a játékosok. Ha a lövés talált, akkor pirossal jelöli a mezőt. Ez azt jelzi, hogy egy ellenséges hajó egy darabja az adott mezőn van. Ilyenkor érdemes a szomszédos mezőket is végiglőni, hogy a fennmaradó darabokat is eltaláljuk. A játék nyertese az, aki előbb lövi ki az ellenfél összes hajóját.
Játék indítása:   MEHET!



Hozzászólások


Csak a regisztrált és bejelentkezett tagok szólhatnak hozzá!


#8 schama
2008. szeptember 20. 16:46


Nagyon nagy ötlet volt, hogy raktál fel játékokat is. Nem baj, ha régiek, mert a régiek mindig jobbak, mint az újabbak. -- szerintem


#7 csidar
2008. július 26. 21:33


Nagyon tetszenek a játékok Jó kikapcsolódás a sok tudomány megismerése közben !Köszi


#6 NMiklos
2008. július 24. 17:26


az Agymester 1. változat jó volt, de a 2. változathoz nincs szabályismertetés.


#5 Szabó Gergő
2008. május 25. 00:24


A Gyakorlás rovatban találhatók kvíz jellegű játékok.


#4 szengge
2008. május 24. 18:51


Nekem tetszik, csak hiányolom a kvíz témájú játékokat.


#3 Szabó Gergő
2008. május 21. 20:03


Folyamatosan rakok ki új játékokat. De én is csak olyanokat tudok feltenni, amiket valaki elkészített. Nyílván a népszerűbb játékokat csinálták meg online játszható formában. Majd próbálok kevésbé ismert játékok után is vadászni.


#2 marces
2008. május 20. 18:51





#1 klarix
2008. május 20. 13:43


Tisztelt szerkesztőség,amennyire megörvendtem az oldalnak - olyan nagy csalódást is okozott.Hogy miért?Mert ezek már unos untig "leszaladt" játékok. Hát ezen nincs mit tenni - felejteni kell őket.Valami új kéne.Balázs Klára




< előző     1   2     következő > 

BejelentkezésRegisztrálj most!

Ha elfelejtetted valamelyik belépési adatodat, akkor kattints ide!

SzavazásMi a véleményed?

Mennyire tetszik a TTT 2010-es arculata?





Nekünk számít a véleményed!
Szerinted milyen a TTT jelenlegi arculata? Mond el!
Irány az STH fórum »

Tudtad, hogy?érdekességek

A villanykörtének nevezett Wolfram-szálas izzó a Tungsram-labor kutatóinak, Just Sándor, Hanaman Ferenc, Bródy Imre munkájának eredménye.

BölcsességGondolkodj el rajtuk!

A hullámokat az számlálja, aki sötétben hallgatja a hullámverést, és nem az, aki látja a tengert.
(ismeretlen szerző)

HumorNevess sokat!

Rendetlennek mondanak, pedig minden nap tiszta fehérneműt húzok Péntekre már öt van rajtam.
(P. Stephenson)

Díjak, elismerésekamire büszkék vagyunk

1. helyezés
Év honlapja 2007 díj: 1. helyezés

Kampányokcsatlakozz Te is!

Az okos ember NEM szemetel!

Nyerj a szelektív hulladékgyűjtéssel

TTT iwiw klub

iWiW logó Jelöld meg a honlap klubját
az iwiw-en!


 
 
(CC) 2004-2014 Titkos Tudás Tárháza — Szabó Gergő — Néhány jog fenntartva!